torsdag 18. mars 2010

Favoritt programmer

Her er en oversikt over mine favoritt programmer ;

Kalenderen - der jeg har hele 7 kalendre samtidig. Elegant.

TrackMyWork - et stemplingsur som jeg starter når jeg kommer på jobb og stopper når jeg går hjem : viser timer og minutter pr. dag. Kan angi prosjekt/aktivitet hvis man jobber med flere oppgaver. Gratis. Har du mer avanserte behov, anbefaler jeg TimeTracker (ikke gratis).

PocketMirror Notes - synkroniserer notater i Outlook med Notater på Palm Pre. Fra Chapura. Dette er kjekt, fordi synkronisering av notater ikke er støtte av Palm, kun mail, kalender og tasks. PocketMirror Tasks får du med på kjøpet ; den er litt lettere å bruke en Palms. NB! Synkroniseringen skjer kun over lokal wifi, og det betyr at det egner seg best når du er kommet hjem/til kontoret, og sitter foran PCen.

Wetter.com - enkel men nyttig værmelding. Enkelte norske byer er støttet.

RadioTime - for streaming av internett radio, har P1 og NRK Sport som favoritter

FlickrUploadr - legge bilder til Flickr

GetMeVino - oppslagsbase for viner ; søk opp en vin og les informasjon om hva den passer til, rating osv.

Facebook - hvis du liker å fortelle alle hva du driver med

gpsDashboard free - viser fart, høyde og posisjon

NewsFeed - RSS reader . Denne er kjempebra. Du kan spesifisere hvor ofte den skal oppdatere, og et tips er bl.a. å hente værmelding fra yr.no.

Translate! Free - oversetter

SendMyLocation - behov for å fortelle andre nøyaktig hvor du er ? Send mail eller SMS/MMS med din nøyaktige posisjon i lengde/breddegrader. Mottager kan åpne f.eks. Google Maps direkte fra din melding.

Convert - konverter enheter

Currencies - valutakalkulator med oppdaterte kurser

GoogleMaps (innebygd) - veldig bra

Engadget app - siste nytt fra Engadget

Whats for dinner - oppskriftsbok på retter

ClockSync - synkroniserer klokken på Palmen. Først og fremst et problem før webos1.4, men jeg bruker den fortsatt for å være sikker på at tiden er riktig.

Paintr Lite - enkelt tegneprogram hvis du har behov for å lage en lite skisse, eller vil underholde nevøen din på 3 år. Det følger med noen helt utrolig bra bilder som ser ut som de er malt på lerret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar