onsdag 19. oktober 2011

WebOS Doctor

For første gang har jeg fått problemer med min Pre 2 og måtte igår kjøre full WebOS Doctor.

Det begynte for en ukes tid siden med at når jeg søkte opp kontakter enten i Phone app eller direkte i Contact appen var den absolutt helt tom .  Det løste seg med en restart, men så igår oppdaget jeg at SMS ikke fungerte lenger heller : når jeg forsøkte å sende en SMS ble teksten bare "borte".  Jeg fikk heller ingen SMS inngående.

Etter å ha feilsøkte i mange timer etter hva det kunne være ga jeg opp, lastet ned WebOS Doctor og fulgte den relativt detaljerte instruksjonen.  Jeg måtte kjøre den flere ganger før den ble ferdig uten å bli avbrutt underveis, men tilslutt var alt ok og jeg lastet ned Palm profilen fra backup og alle programmer, bilder, SMSer og mailkonti.

Jeg hadde jo endel homebrew installeringer og patcher som nå er borte, - jeg vet ikke om de forårsaket problemet men det er noen måneder siden jeg lastet ned forrige homebrew patch eller app.

Homebrew applikasjoner og patcher installeres enkelt med Preware.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar