torsdag 31. desember 2009

App Catalog i Norge


I skrivende stund er det 75 applikasjoner tilgjengelig for nedlasting i Norge. Dette er en begrensning som jeg tror snart blir opphevet. Iflg. Chapura som lager synkroniseringsløsninger, har dette en banal årsak ; når leverandører skal tilgjengeliggjøre programmer i App Catalog må de inn på en nettside hos Palm og manuelt krysse av for hvert land som skal få applikasjonen tilgjengelig. Det er - tror jeg - over 300 land i verden og de færreste har tatt seg bryderiet med å krysse av alle sammen.

Dette er nå endret ved at Palm har lagt til en funksjon for programleverandører der de kan angi "alle land". Jeg fikk beskjed av Chapura at de skulle sørge for at PocketMirror dermed også ble tilgjengelig for Norge, og det tok under èn dag for dette å være iorden, og jeg kunne laste ned programmet. Jeg tror at antall programmer derfor vil øke ganske raskt fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar