lørdag 15. januar 2011

Google kalender

På den gamle Pre'n hadde jeg en rekke Google kalendre. Oppsettet på Pre 2 skjer under "Accounts", en egen app der man velger å legge til en [g]oogle konto, og om man vil synkronisere kalendre, meldinger (GTalk), mail og kontakter.

Jeg har 2 mail adresser på Google, og det viste seg at den ene som virket på Pre, virket ikke på Pre 2, men heldigvis virket den andre (som er en gmail.com konto). Merkelige greier. En annen ting var at selv om alle kalendre kom over til telefonen, så fikk jeg ikke med alle avtaler : synkroniseringen virket bra ( kunne opprette, slette fra PC eller telefon, så var den andre oppdatert), men for gamle avtaler jeg hadde fra tidligere - der var de som lå langt frem i tid ikke med i det hele tatt. Jeg var nødt til å åpne de èn for èn, flytte de til en annen google kalender, og tilbake, så havnet de på Pre 2.

Jeg har fortsatt ikke løst sertifikat problemet med Exchange. Fint om noen kan dele sin erfaringer her. => SISTE : problemet her løste seg : det viste seg at bedriften hadde endret til en ny server med et annet type sertifikat. Antagelig "så" serveren at det var en annen telefon, og tillot ikke tilkobling med den gamle ordningen. Har derfor ikke lenger noe bevis for at det er noe feil med sertifikat funksjonen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar